Középrigóc vasútállomás biztosítóberendezése


A biztosítóberendezés a vonatoknak az állomásba való bejáratát, kijáratát és áthaladását biztosítja. A berendezés SH mechanikai bizosítóberendezés, amely a kezdőponti oldalon fénysorompóval van kiegészítve.
A biztosítóberendezés Középrigóc állomás vonatforgalomra megnyitott részét, a Barcs és Középrigóc állomások közé telepített AS635 nyíltvonali fénysorompó alapállását, a Sellye és Középrigóc állomások közé telepített AS1043 nyíltvonali fénysorompót felügyeli.

A biztosítóberendezés részei:

Az Irodai blokk készülék a felvételi épületben lévő Forgalmi Irodában található.

Az állomás kezdőponti oldalán felállított II. sz. állítóközpontban találhatók az állomás kezdőponti oldalán lévő váltóknak és jelzőknek a váltó- és jelzőállító berendezései és az Sr2 állomási fénysorompó kezelő- és visszajelentő készüléke. Ide van visszajelentve az AS635 nyíltvonali fénysorompó alapállása.

Az állomás végponti oldalán felállított I. sz. állítóközpontban találhatók az állomás végponti oldalán lévő váltóknak és jelzőknek a váltó- és jelzőállító berendezései. Ide van visszajelentve az AS1043 nyíltvonali fénysorompó.

Az állomás A jelű, Barcs felőli kezdőponti bejárati jelzője háromfogalmú biztosított alakjelző, háromfogalmú biztosított kijárati előjelzővel egyesítve. A bejárati jelző háromfogalmú biztosított bejárati előjelzővel rendelkezik.

Az állomás J jelű, Darány felőli végponti bejárati jelzője háromfogalmú biztosított alakjelző, háromfogalmú biztosított kijárati előjelzővel egyesítve. A bejárati jelző háromfogalmú biztosított bejárati előjelzővel rendelkezik.

Az állomás H jelű, Kétújfalu felőli végponti bejárati jelzője háromfogalmú biztosított alakjelző. A bejárati jelző háromfogalmú biztosított bejárati előjelzővel rendelkezik.

Az állomás egyéni kijárati jelzői biztosított alak kijárati jelzők.

A jelzők szabványos állása a továbbhaladást megtiltó állás. Az előjelzők szabványos állása a hozzá tartozó főjelző szabványos állásának megfelelő állás.

A váltók és alakjelzők állítását és a váltók reteszelését közvetítő acélhuzal vezetékeket részben vasbeton- és vascsatornákban, részben forrcső oszlopokra szerelt vezetéki csigákon építették ki az állítókészülék emeltyűi és az egyes berendezések között.

A forgalmi irodában elhelyezett rendelkező készüléket a váltókezelői szolgálati helyeken lévő blokk - készülékkel, a szigetelt síneket a feloldóberendezésekkel, a külsőtéri vasszekrényeket az állítóközponti készülékkel és az egyéb külsőtéri szerelvényekkel földbe, illetve kábelalépítménybe helyezett blokk - kábelek kötik össze. A földbe helyezett kábelek nyomvonalát betonból készített kábelnyomjelzők jelzik.

Az állomás összes vonatfogadó vágánya bejárati határbiztosító szigeteltsínnel és a Darány. illetve Kétújfalu irány kijárati határbiztosító szigeteltsínnel van felszerelve. A bejárati határbiztosító szigeteltsínek a fogadóvágányban a biztonsági határjelen belül minimum 4 méterrel végződnek. A kijárati szigeteltsínek az I. sz. állítóközpont állítási körzetébe tartozó legutolsó kijárati váltók után lettek elhelyezve.
Az állítóközponti készülék szerelőlapján elhelyezett jelfogó áramköre csak akkor záródik, ha a bejárati vagy kijárati jelző továbbhaladást engedélyező állásban van, ezért menetnél be- vagy kijárati jelzőt csak akkor szabad Megállj! állásba állítani, ha a vonat a szigeteltsínt már meghaladta.
A szigeteltsínek zúzottkő ágyazatának tisztántartására és megóvására nagy gondot kell fordítani, mert a feloldó berendezések zavartalan működésének elengedhetetlen követelménye. A szigetelt sínmezőkön a (gőz)mozdonyok salakozást (tűztisztítást) nem végezhetnek. Gondoskodni kell a szigetelt sínmezők időszaki tisztításáról, a hó letekarításáról és a megfelelő vízelvezetésről.
A nyíltvonali fénysorompókat szintén szigeteltsínek működtetik. A szigetelő sínkötéssel rendelkező szigeteltsínek 48 méter hosszúak (AS1043-nál 24 méter) és a sorompók zárását, illetve felnyitását vezérlik.

Középrigóc vasútállomás torzított helyszínrajza. A torzított helyszínrajz mutatja az állomás vágányhálózatát, a váltók, jelzők, sorompók, épületek elhelyezkedését. A helyszínrajz tartalmazza az állomás Lezárási táblázatát, az Elzárási táblázatokat, a váltók szabványos állását. A helyszínrajz nem méretarányos!


Vissza