II. sz. állítóközpont

Az II. sz. állítóközpont az állomás kezdőponti oldalán található. Innen lehet állítani az 2 és a 4 sz. vonóvezetékes központi állítású váltókat. Mindkettő váltó egyenes irányban reteszelhető is. Ide van visszajelentve az AS635 nyíltvonali fénysorompó alapállása. Az Sr2 állomási fénysorompó kezelő-és visszajelentő keszüléke is itt található.

A berendezés kezelése: A forgalmi szolgálattevő a forgalmi irodai berendezésen a tológombot a megfelelő vágányra állítja, és az Iránykallantyút a közlekedés irányának (bejárat/kijárat) megfelelően elfekteti. Áthaladó menet (csak a fővonalon) esetén az Áthaladó kallantyút is ekkor kell elfektetni. Ezután kicsengeti a vágányszámot a váltókezelőnek és távbeszlőn is értesíti. A váltókezelő visszacsengetéssel nyugtáz, majd a váltókat megfelelő állásba állítja. A már helyesen álló váltókat legalább félállásig átállítja, hogy meggyőződjön, hogy nincsenek-e felvágva. A reteszelendő váltókat elreteszeli. Ezután elfekteti a Vágányúti kallantyút a megfelelő vágányszám alá. Ezután a Villamos blokkszekrényen a vágányutat lezárja (a vágányúti blokk színe zöldről fehérre változik). Utánna a forgalmi szolgálattevő fel tudja oldani a megfelelő jelzőblokkot (a megfelelő jelzőblokk vörösről fehérre változik). Ezután tudja a váltókezelő a megfelelő jelzőket továbbhaladást engedélyező állásba állítani (ha az Sr2 állomási fénysorompó lezárt és az időzítés letelt).

Bejárat estén az A jelű alak bejárati jelzőt és az előjelzőjét kezeli (a megfelelő, vörös színű jelző emeltyűkkel). Amikor a vonat meghaladja a vágány biztonsági határjelzője után következő bejárati határbiztosító szigeteltsínt, akkor a Villamos blokkszekrényen található jelfogó vörös színű lesz, és a Villamos blokkszekrényen a feloldó mező feketéről fehérre változik. A vonat teljes behaladása után (amikor elhagyta a bejárati határbiztosító szigeteltsínt a jármű utolsó tengelye is) a jelfogó ismét fehér színű lesz. Ezután alapállásba állítja az előjelzőt, majd Megállj! állásba állítja a bejárati jelzőt (az Sr2 állomási fénysorompó feloldódik). Ezután lehet a bejárati jelzőblokkot visszazárni (a jelzőblokk vörös lesz, a feloldó fekete). A forgalmi szolgálattevő ezután feloldja a vágányúti blokkot (a vágányúti blokk színe fehérről zöldre változik), majd a váltókezelő a vágányúti kallantyút középállásba hozza, a reteszeket oldja és a váltókat szabványos állásba állítja.

Kijárat esetén az egyéni alak kijárati jelzőt kezeli (a megfelelő, vörös színű kijárati jelző állítóemeltyűvel). Miután a vonat teljesen kihladt az állomásról, a váltókezelő a kijárati jelzőt Megállj! állásba állítja (az Sr2 állomási fénysorompó feloldódott),és utánna kijárati jelzőblokkot visszazárja (a jelzőblokk vörös lesz). A forgalmi szolgálattevő ezután feloldja a vágányúti blokkot (a vágányúti blokk színe fehérről zöldre változik) majd a váltókezelő a vágányúti kallantyút középállásba hozza, a reteszeket oldja és a váltókat szabványos állásba állítja.

A II. sz. állítóközpont körzetébe tartozó váltók és szabványos állásuk:
Egyenes állás: 2, 4
Az 2 és 4 sz. számú váltók vonóvezetékes központi állítású váltók. A 2 és 4 számú váltók központi reteszeléssel is biztosítottak.


Vissza