Az állomás végponti oldalán lévő J (Darány felőli) bejárati jelző


Az állomás J jelű, kezdőpont felőli bejárati jelzője háromfogalmú, biztosított alak főjelző, amely háromfogalmú alak kijárati előjelzővel van egyesítve.
A bejárati jelzőhöz külön előjelző tartozik, amelyet a bejárati jelző előtt általános fékúttávolságban helyeztek el. A bejárati jelző és előjelzője között szerkezeti függés van. Az előjelzőt csak azután lehet kezelni, ha a bejárati jelzőt is kezelték. Ha a bejárati előjelző nincs alapállásban, akkor a bejárati jelző nem állítható Megállj! állásba.
A bejárati jelzőre kijárati előjelző is van szerelve. Csak akkor működik, ha a forgalmi szolgálattevő a forgalmi irodai berendezésen kezelte az Áthaladás kallantyút (csak akkor kezelhető, ha mindkét tológombot azonos vágányra állították, és az iránykallantyúkat is megfelelően elfektették és csak a fővonalon). A bejárati jelző ilyenkor csak akkor állítható továbbhaladást engedélyező állásba, ha kijárati jelzőt már kezelték, de a kijárati előjelző is működik. Ha a kijárati jelzőt Megállj! állásba állítják, vagy az Áthaladás kallantyút semleges állásba helyezik, mielőtt a bejárati jelzőt Megállj! állásba állítanák, akkor a kijárati előjelző önműködően visszaesik.
A jelzők az I. sz. állítóközpontból kezelhetők.

Kijárati előjelzővel egyesített bejárati jelző

Bejárati előjelző

Jelzési kép

Jelentése, teendők

Jelzőárboc

Jelzési kép

Jelentése, teendők

Jelzőárboc

Bejárati jelző

Kijárati előjelző

Megállj!
Egy vörös-fehér jelzőkar vízszintesen az árboctól jobbra, alatta egy vörös-fehér jelzőkar függőlegesen, alatta egy kör alakú tárcsa sárga lapjával a vonat felé fordítva, alatta egy sárga-fehér jelzőkar függőlegesen áll.

A bejárati jelzőn Megállj! jelzés várható.
Kör alakú tárcsa sárga lapjával a vonat felé fordítva, alatta egy sárga-fehér jelzőkar függőlegesen áll.

Szabad sebességcsökkentés nélkül, a kijárati jelzőn Megállj! jelzés várható.
Egy vörös-fehér jelzőkar az árboctól jobbra rézsútosan felfelé, alatta egy vörös-fehér jelzőkar függőlegesen, alatta egy kör alakú tárcsa sárga lapjával a vonat felé fordítva, alatta egy sárga-fehér jelzőkar függőlegesen áll.
A jelzés akkor jelenik meg, ha a vonat a II. sz. átmenő fővágányra (a vonat csak egyenes állású váltókon fog haladni) jár be.

A bejárati jelzőn sebességcsökkentés nélkül továbbhaladást engedélyező jelzés várható.
A tárcsa lapja vízszintesen, alatta egy sárga-fehér jelzőkar függőlegesen áll.

Szabad sebességcsökkentés nélkül, a kijárati jelzőn sebességcsökkentés nélkül továbbhaladást engedélyező jelzés várható.
Egy vörös-fehér jelzőkar az árboctól jobbra rézsútosan felfelé, alatta egy vörös-fehér jelzőkar függőlegesen, alatta egy kör alakú tárcsa vízszintesen, alatta egy sárga-fehér jelzőkar függőlegesen áll.
A jelzés akkor jelenik meg, ha a vonat a II. sz. átmenő fővágányra (a vonat csak egyenes állású váltókon fog haladni) jár be és a forgalmi szolgálattevő kezelte az Áthaladás kallantyút (csak akkor kezelhető, ha mindkét tológombot azonos vágányra állították, és az iránykallantyúkat is megfelelően elfektették és csak a fővonalon). Ilyenkor a jelző csak akkor állítható továbbhaladást engedélyező állásba, ha a kijárati jelző már továbbhaladást engedélyező állásban van.

A bejárati jelzőn sebességcsökkentés nélkül továbbhaladást engedélyező jelzés várható.
A tárcsa lapja vízszintesen, alatta egy sárga-fehér jelzőkar függőlegesen áll.

Szabad csökkentett, legfeljebb 40 km/h sebességgel, a kijárati jelzőn Megállj! jelzés várható.
Két vörös-fehér jelzőkar az árboctól jobbra rézsútosan felfelé, alatta egy kör alakú tárcsa sárga lapjával a vonat felé fordítva, alatta egy sárga-fehér jelzőkar függőlegesen áll.
A jelzés akkor jelenik meg, ha a vonat nem a II. sz. átmenő fővágányra (a vonat kitérő állású váltó(ko)n is fog haladni) jár be.

A bejárati jelzőn csökkentett, legfeljebb 40 km/h sebességgel továbbhaladást engedélyező jelzés várható.
Kör alakú tárcsa sárga lapjával a vonat felé fordítva, alatta egy sárga-fehér jelzőkar rézsútosan áll.

Szabad csökkentett, legfeljebb 40 km/h sebességgel, a kijárati jelzőn csökkentett, legfeljebb 40 km/h sebességgel továbbhaladást engedélyező jelzés várható.
Két vörös-fehér jelzőkar az árboctól jobbra rézsútosan felfelé, alatta egy kör alakú tárcsa sárga lapjával a vonat felé fordítva, alatta egy sárga-fehér jelzőkar rézsútosan áll.
A jelzés akkor jelenik meg, ha a vonat nem a II. sz. átmenő fővágányra (a vonat kitérő állású váltó(ko)n is fog haladni) jár be és a forgalmi szolgálattevő kezelte az Áthaladás kallantyút (csak akkor kezelhető, ha mindkét tológombot azonos vágányra állították, és az iránykallantyúkat is megfelelően elfektették és csak a fővonalon). Ilyenkor a jelző csak akkor állítható továbbhaladást engedélyező állásba, ha a kijárati jelző már továbbhaladást engedélyező állásban van.

A bejárati jelzőn csökkentett, legfeljebb 40 km/h sebességgel továbbhaladást engedélyező jelzés várható.
Kör alakú tárcsa sárga lapjával a vonat felé fordítva, alatta egy sárga-fehér jelzőkar rézsútosan áll.

A főjelző árboca vörös-fehér csíkozású. Azt jelenti, hogy a jelző főjelző, és a jelző mellett csak akkor szabad elhaladni, ha a jelzőn továbbhaladást engedélyező jelzés van, élőszóban, vagy írásbeli engedéllyel rendelkezést adnak.
Az előjelző árbóca fehér-sárga sávos. Azt jelenti, hogy a vonat előjelzőhöz érkezett. Ha a jelző megállásra ad előjelzést, vagy jelzést egyáltalán nem ad: fel kell készülni a főjelző előtt való megállásra.

Vissza