I. sz. állítóközpont

Az I. sz. állítóközpont az állomás végponti oldalán található. Innen lehet állítani az 1,3, 5, 7, 9 és 11 sz. vonóvezetékes központi állítású váltókat.Mindegyik váltó egyenes irányban reteszelhető is. A VS1 vágányzáró sorompó is függésbe van hozva a berendezéssel. Ide van visszajelentve az AS1043 nyíltvonali fénysorompó.

A berendezés kezelése: A forgalmi szolgálattevő a forgalmi irodai berendezésen a tológombot a megfelelő vágányra állítja és az Iránykallantyút a közlekedés irányának (bejárat/kijárat) megfelelően elfekteti. Áthaladó menet esetén (csak a fővonalon) az Áthaladó kallantyút is ekkor kell elfektetni. Ezután kicsengeti a vágányszámot a váltókezelőnek és távbeszlőn is értesíti. A váltókezelő visszacsengetéssel nyugtáz, majd a váltókat megfelelő állásba állítja. A már helyesen álló váltókat legalább félállásig átállítja, hogy meggyőződjön, hogy nincsenek-e felvágva. A reteszelendő váltókat elreteszeli. Ezután elfekteti a Vágányúti kallantyút a megfelelő vágányszám alá. Ezután a Villamos blokkszekrényen a vágányutat lezárja (a vágányúti blokk színe zöldről fehérre változik). Utánna a forgalmi szolgálattevő fel tudja oldani a megfelelő jelzőblokkot (a megfelelő jelzőblokk vörösről fehérre változik). Ezután tudja a váltókezelő a megfelelő jelzőket továbbhaladást engedélyező állásba állítani.

Darány felőli bejárat esetén a J jelzőt és annak előjelzőjét, Kétújfalu felőli bejárat esetén a H jelzőt és annak előjelzőjét kezeli (a megfelelő, vörös színű jelző emeltyűkkel). Amikor a vonat meghaladja a vágány biztonsági határjelzője után következő bejárati határbiztosító szigeteltsínt, akkor a Villamos blokkszekrényen található jelfogó vörös színű lesz, és a Villamos blokkszekrényen a feloldó mező feketéről fehérre változik. A vonat teljes behaladása után (amikor elhagyta a bejárati határbiztosító szigeteltsínt a jármű utolsó tengelye is) a jelfogó ismét fehér színű lesz, az előjelzőt alapállásba, a bejárati jelzőt Megállj! állásba kell állítani, majd a bejárati jelzőblokkot vissza lehet zárni (a jelzőblokk vörös lesz, a feloldó fekete). A forgalmi szolgálattevő ezután feloldja a vágányúti blokkot (a vágányúti blokk színe fehérről zöldre változik) , majd a váltókezelő a vágányúti kallantyút középállásba hozza, a reteszeket oldja és a váltókat szabványos állásba állítja.

Kijárat esetén az egyéni alak kijárati jelzőt kezeli (a megfelelő, vörös színű kijárati jelző állítóemeltyűvel). Miután a vonat meghaladja az utolsó váltó után következő kijárati határbiztosító szigeteltsínt, akkor a Villamos blokkszekrényen található jelfogó vörös színű lesz, és a Villamos blokkszekrényen a feloldó mező feketéről fehérre változik. A vonat teljes kihaladása után (amikor elhagyta a kijárati határbiztosító szigeteltsínt a jármű utolsó tengelye is) a jelfogó ismét fehér színű lesz. Ezután az egyéni alak kijárati jelzőt Megállj! állásba állítja. Ezután lehet a kijárati jelzőblokkot visszazárni (a jelzőblokk vörös lesz, a feloldó fekete). A forgalmi szolgálattevő ezután feloldja a vágányúti blokkot (a vágányúti blokk színe fehérről zöldre változik) majd a váltókezelő a vágányúti kallantyút középállásba hozza, a reteszeket oldja és a váltókat szabványos állásba állítja.

Az I. sz. állítóközpont körzetébe tartozó váltók és szabványos állásuk:
Egyenes állás: 1, 3, 5, 7, 9, 11
Az 1, 3, 5, 7, 9 és 11 számú váltók vonóvezetékes központi állítású váltók. Mindegyik váltó központi reteszeléssel biztosított. A VS1 vágányzáró sorompó az I. sz. állítóközpont berendezésével függésbe van hozva.


Vissza